Zefirkowo - Mistrzowie Sztuki Szkatuły w konkursie Artysta Miesiąca

Mam ogromną przyjemność zaprezentować wywiad z  Mistrzynią Miesiąca Sztuki Szkatuły - styczeń 2013 r. - Artystką o pseudonimie: "Zefirkowo".




Pseudonim: Zefirkowo

Możemy Ją spotkać w  Żydówie - w okolicach Krakowa.


Artystka o swojej twórczości: "Zajmuję się szeroko pojętym rękodziełem.... ale mam 4 ulubione techniki jego wykonywania. Jest to haft krzyżykowy (obrazy) , papierowa wiklina , robótki szydełkowe (odzież , biżuteria, zabawki , ozdoby świąteczne , bibeloty) i robótki na drutach (odzież). Potrafię tez wykonać haft płaski, gobelinowy, frywolitkę, origami,decoupage i inne.
Rękodzieło interesowało mnie od zawsze,można powiedzieć ,że rodzice przekazali mi to zamiłowanie w genach. Jako 8-letnia dziewczynka nauczyłam sie robić na drutach, potem w szkole podstawowej na zajęciach ZPT poznałam tajniki szydełka. Haftem krzyżykowym "zaraziła" mnie kuzynka w 2008 roku, można powiedzieć że nauczyła mnie haftować przez telefon  (mieszka na drugim końcu Polski). Bardzo mi się spodobało ,że za pomocą igły i kolorowych mulinek można "namalować" obraz.
Rękodzieło jest dla mnie wszystkim, jest jak narkotyk , kiedy mam moją robótkę w rękach zapominam o całym świecie .... jestem tylko ja i moja robótka......często tracę poczucie czasu. To dobre wyciszenie i odskocznia od szarej rzeczywistości. Czasem ktoś mówi mi że nie ma talentu i cierpliwości do rękodzieła , to nie prawda , trzeba spróbować ,bo "nie święci garnki lepią". A nuż odkryjemy że mamy talent .
Materiały z których "tworzę" to przede wszystkim wszelkiego rodzaju nici i włóczki.....mam ich spore zapasy , bo nie wiadomo co i kiedy będzie potrzebne,więc najlepiej jak jest pod ręką".


Linki kierujące na strony Artystki: 

"moje szydełkowe i na drutach":  http://www.facebook.com/media/set/?set=a.444876345570903.99257.100001456249562&type=3
haft:  http://www.facebook.com/media/set/?set=a.445059622219242.99284.100001456249562&type=3
papierowa wiklina:  http://www.facebook.com/media/set/?set=a.444848082240396.99249.100001456249562&type=3



  • sklepu internetowego nie mam".



















Komentarze